• 1,5 kg cartofi
  • o legatura ceapă verde
  • o legatura usturoi verde
  • o legatura leurdă
  • o mana de spanac
  • o legatura untișor
  • o legatura mărar
  • o legatura pătrunjel
  • sare, piper
  • un ou
  • faina
  • ulei pentru prajit
  • o branza care sa se topeasca (brie, emmentaler, cheddar, gouda, camembert)

Primăvara oferă unele dintre cele mai importante surse de vitamine, adunate în toate acele verdețuri considerate de mulți banale. Păcat că, la noi, banale și puține sunt și modurile de a le găti, iar oamenii nu-și solicită un pic imaginația. Căci am putea trăi o primăvară întreagă (aproape) numai cu verdețuri, dacă ne „jucăm“ puțin.

Așa că verdețuri am luat din piață: ceapă verde, usturoi verde, leurdă, spanac, untișor, mărar și pătrunjel. Cu excepția mărarului și a pătrunjelului, am tocat grosier celelalte „ierburi“ (după ce le-am spălat bine, evident) și le-am călit în ulei de măsline literalmente 2 minute. Cât să se înmoaie foarte puțin. Le-am lăsat să se răcească, timp în care am fiert în coajă trei-patru cartofi medii. Puteți să-i fierbeți doar pe jumătate, apoi îi curățați de coajă și îi dați pe răzătoarea mare.

Puneți apoi verdețurile călite, mărarul și pătrunjelul tocate, o lingură de făină ca să lege compoziția, un ou și condimente: sare, piper negru, puțină boia iute.

Din această compozție atât de simplă, dar plină de arome, formați niște pârjoale zdravene, pe care le „tăvăliți“ prin făină și le prăjiți în foarte puțin ulei vegetal până se rumenesc ușor (compoziția e aproape gătită). Iar dacă vă doriți o variantă un pic mai savuroasă decât aceasta de post, „trișați“, ca mine :).

În mijlocul fiecărei chiftele eu am pus o felie de brânză brie, care se va topi și va deveni cremoasă, va fi ca o „inimă“ caldă între atâtea verdețuri când veți sparge crusta crocantă.

Alături de o salată verde și crocantă, cu ridichi și castraveți, aceste pârjoale sunt un prânz excelent de primăvară.

Incercati asa ceva acasa!